idaahven

Alla inlägg under januari 2014

Av ida ahven - 30 januari 2014 15:21

  

Av ida ahven - 29 januari 2014 11:13

Typ de svåraste jag vet är att välja dricka när man kommer till ex. Starbucks.
De finns så sjukt mycket att välja på och man är rädd för att ta något mindre gott!.
Igår hittade jag en favorit, vanilla Spice latte med grädde.
Den är så Himla god och jag tipsar verkligen er att testa även fast ni i te gillar kaffe.

Av ida ahven - 28 januari 2014 22:13

Av ida ahven - 28 januari 2014 22:10

Hej!
Förlåt att jag inte bloggade igår, jag glömde helt bort att jag hade en blogg.
Jag sov iallafall över hos Matilda igår kväll vilket var super snällt att jag kunde, man kan säga att jag inte mådde så bra igår men detaljer behöver vi inte gå in på.
Imorse kom vi på att vi kunde dra upp till Stockholm så vi tog tåget upp vid 12 och gick runt där hela dagen.
Jag hittade två saker , jag lägger upp bilder på de imorgon!.
Nu ska jag sova för de ju skolan imorgon igen.

Godnatt!!

Av ida ahven - 26 januari 2014 11:34

 hej! Jag fick en fråga på ett av mina inlägg och de va någon som frågade om jag kunde lägga ut bilder från sommaren 2013, men jag tänkte att jag gör ett inlägg då jag visar mina bästa dagar på hela året , hoppas ni gillar det! det kan bli ett ganska långt inlägg!

 

Valborg

Jag kommer ihåg att på valborg 2013 var jag och typ hela min klass hemma hos alva, de va ganska varmt ute och vi sprang och hoppade i lövhögar fast det nästan var sommar, den kvällen kommer jag nog aldrog glömma det var jätte mysigt!

 


Turiket

i sommras var jag i turkiet i två veckor, de va super varmt och hela låg jag och solade och badade , saknar verkligen de stället ! dagarna!

     

London

jag var i london med mamma i september, vi shoppade hela tiden! den resan skulle jag vilja göra om!

           

Många mysiga kvällar med mina bästavänner

Det jag saknar mest från 2013 är de sena kvällarna jag och mina kompisar har vart ute och röjt eller suttit hemma hos någon och tittat på film och tjockat oss med godis haha!

       

justin bieber konsert

bästa dagen i mitt liv , jag såg justin bieber på riktigt!!! han sjöng så himla bra och stämmningen var på topp !

 


Av ida ahven - 25 januari 2014 13:09




Hej !

Januari börjar ta sig emot sitt slut, vilket är ganska skönt för ju närmre sommaren de blir desto bättre är det.

Den här månaden som har gått har jag hunnit med ganska mycket saker , först nyårs firande, jag fyllde 14, skolan har börjat, många mysiga kvällar med mina bästavänner.

Jag tänkte börja med att göra sånna här inlägg efter varje månad som går, vet inte om ni tycker det är intressand ni kan ju komentera isånnfall.


Tänkte visa några produkter jag har älskat under januari månaden:


 

Längst upp är mitt älskade body butter från the body shop, jag rekomenderar er verkligen att införskaffa er minst en sådan, just min är i doften papaya och den luktar ljuvligt!.

I början av månaden köpte jag ett  läppskrubb från lush , den skrubbar inte bara dina läppar utan den smakar cola!

På vinter blir jag också jätte torr om läpparna och då är ett läppbalsam ett måste och jag har älskat mitt eos lipbalm som jag köpte på kicks för ca 90 kr och min är i doften rasberry pomegranade. 

På mellandags rean köpte jag ett benetint från benefit , det är som ett flytande rouge som man duttar på på kinderna och man ser mcyket  fräschare ut , man kan även ha det på läpparna de kostade runt 260 kr.

De sista sakerna är ett par grymma handspritar från bath and bodyworks som jag nu har använd slut på under januari, jag tycker det är äckligt i skolan och så och då är det perfekt att ha en sånhär i sitt skåp eller i väskan.

Hoppas ni fick lite tips om produkter.

Har även ett par låtar jag har spelat sönder på spotify:



Nu ska jag ner till en spolad is bana vi har i närheten där jag bor och där ska jag ta en fika!

Vi hörs under dagen.


puss

Av ida ahven - 24 januari 2014 21:23

Hejsan!


Jag tänkte ägna ett inlägg åt en av mina största förebilder nämligen Paulina starborn!.

Hon är verkligen en helt underbar person och har även hjälpt mig vid svåra tider i mitt liv, ni kanske känner igen henne från djungels drottning hon medverkade i för några år sedan? om ni inte så tycker jag att ni borde titta in de.

För inte sålänge sen släppte hon en ny låt som verkligen är super bra! Ni hittar den HÄR .

 

Hon är väldigt framgångs rik och alltid glad och posetiv till altt vilket gör hon till min förebild, alla borde vara som dej paulina !

 

Lalalalove u! <3 

 

  

Lyssna på hennes andra grymma låtar :

 

 



 

 

 


Av ida ahven - 23 januari 2014 20:39

Hej ! 

Tänkte svara på lite roliga men onödiga frågor om mej själv som jag hittade på google, och jag tyckte att de var dax att ni får lära känna mej lite bättre efter som jag inte har gjort så mycket vardags inlägg om vad jag gillar osv.

Men frågorna är på engelska men hoppas det är okej endå.

Hoppas ni gillar det, och orkar läsa igenom alla frågor.

Kram!!


Are you named after anyone?

- jag tror mamma och pappa tog från astrid lindgrens öcker och så efter som att jag heter Ida och det är ju med i emil i lönneberga och min lillebror har också ett namn från en av astrid lindgrens böcker.

When was the last time you cried?

- Jag grät senast idag, jag en super känslig person jag typ gråter åt allt haha

If you were another person, would you be a friend of yourself?

-lite svårt att svara på, jag vet ju inte säkert vad personer tycker om mig men jag tror att jag skue vilja de!.
Whats your favorite cereal?

-Åh, frosties kommer alltid att vara mina favoriter!
What is your eye color?

- blå gröna tror jag 
Favorite smells?

- Ni vet när man tänder en tändsticka, det luktar så gott och jag gillar typ källar doft om ni vet vad jag menar , kill parfym är inte helt fel heller !
Summer or Winter?

-SOMMAREN
Do you have a special talent?

- inget jag kommer på .. :(
Where were you born?

- jag föddes i södertälje
What are you hobbies?

vara med kompisar,blogga är väll en ny liten hobby jag har och jag gillar även att träna!
Do you have any pets?

-Nej ! :(
What is your favorite movie?

-The vow, hannah montana the movie och the first time! tipsar er verkligen om dom 
Do you have any siblings?

-yes en lillebror
What do you want to be when you grow up ? 

- Min dröm är att driva ett eget företag eller vara tidnings retaktör för typ vouge eller elle !

What is your Favorite subject in school?

- So, kemi och bild är jätte kul !

Whats your Favorite drink?

-lemonad eller juice och te men varma drycker gillar jag inte så mycket 
What is your Favorite song at the moment?

i adore you med miley cyrus och hela one directions nya album 
What would you name your kids?

- Om jag får en tjej vilken jag hoppas på ska hon heta tiffany

 Do you participate in any sports?

-Nej , men jag tränar mycket hemma 

Favorite Color?

-Rosa, vit och silver

Favorite Perfume? 

- Marc jacobs rain och även hollisters trippers beach body mist
Favorite Holiday?

-Jul  älskare!
Have you ever been out of the country? if so how many times? 

-oj , jag väldigt många gånger säkert mera än 30 gånger 
Do you speak any other language?

-nej men jag förstår lite finska 
What is your favorite store? 

- NK och sen gillar jag zara,odd molly,gant,abercombie.
Favorite restaurant? 

- t.g.i fridays och vapiano 
Do you like school?

-Jag hatar inte skolan men älskar den inte heller, den avgör ju en framtid?
Favorite youtuber? 

-macbarbie07 
Favorite TV show? 

-gossip girl och just nu ör det paradise hotel

How tall are you?

-Jag är 1.58cm

Presentation

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Hej! Jag heter Ida
Här kommer du kunna läsa
om min vardag,träning,shopping &vänner
Ja ni vet sånna där tjejiga grejer!
Hoppas du hittar något du
gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

     


Ovido - Quiz & Flashcards